CityVisionMagazine

Gta Facelift

 

Un plus de personalitate pentru GLA

 

Dinamic și sportiv, GLA a fost primul SUV compact construit de Mercedes-Benz. Grație facelift-ului primit la începutul acestui an, cu prilejul Salonului Auto de la Detroit, modelul beneficiază acum de un binemeritat update tehnic și stilistic.

Modificările de ordin stilistic au vizat o uşoară schimbare la nivelul blocurilor optice, o grilă şi o bară de protecţie frontală în linie cu frații mai mari GLE şi GLC, un nou design pentru jante, dar și o culoare nouă – Canyon Beige. Farurile bi-xenon ale modelului anterior sunt înlocuite cu blocuri de lumini LED, cu o temperatură a culorii similară luminii zilei și cu o reducere a consumului de energie cu 60%. În partea din spate, lămpile multi-funcționale și luminile de frânare și semnalizare aduc un sistem care controlează intensitatea luminii în trei moduri diferite, în funcție de iluminarea ambianta. Parașocurile față si spate, precum și pragurile, sunt personalizate în funcție de versiune, AMG, respectiv non-AMG, iar coeficientul aerodinamic a scăzut de la 0,29 la 0,28, grație montării unui eleron posterior.

Schimbările care vor atrage atenţia se găsesc în special la interior, unde Mercedes GLA facelift a primit un sistem multimedia compatibil cu cea mai recentă generație de smartphone-uri și cu o mulțime de conexiuni: MirrorLink, Apple CarPlay și AndroidAuto. Interiorul prezintă materiale noi, alături de patru linii de echipare individuale, fiecare personalizate diferit: Style, Urban, Exclusive și AMG, iar tapițeria de piele este standard, pornind de la nivelul Exclusive.

Alte funcții noi sunt sistemul de frânare automată Active Brake Assist si asistentul anti-oboseală Attention Assist, ambele oferite ca dotare standard, dar și camerele video ce permit vizibilitate 360 grade. În plus, există şi o imagine virtuală de deasupra maşinii, realizată prin combinarea imaginilor furnizate de camerele din faţă, spate şi cele integrate în oglinzile laterale.

Setările suspensiei sunt de asemenea noi, cu amortizoare adaptive oferite opțional. Clienții pot opta pentru trei tipuri de suspensie: Comfort – standard, Sport – coborâtă, cu pachet AMG Line sau Dynamic Handling și Off-Road Comfort – opțională, cu gardă la sol mărită cu 30 mm. Sistemul standard Dynamic Select reglează reacția motorului, a transmisiei și a direcției în patru moduri diferite: Comfort, Sport, Eco și Individual. Un al cincilea mod – Off-road, este disponibil cu tracțiunea integrală 4MATIC.

Gama de motorizări are la bază versiunea diesel GLA 180d, cu 109 CP, care oferă un consum mediu mixt ce poate coborî la doar 4 litri/100 km, și atinge vârful de performanțe cu GLA 45 AMG. Motorul său turbo de 2,0 litri și patru cilindri, pe benzină, primește setări noi și o presiune de admisie superioară. În consecință, puterea va crește de la actuala valoare de 360 CP până la 381 CP și 475 Nm.

Față de gama de motorizări disponibilă până acum, Mercedes-Benz plusează, odată cu facelift-ul, cu o nouă versiune: GLA 220 4MATIC. Aceasta oferă 184 CP și completează celelalte versiuni pe benzină existente în gamă, care vin cu 122, 156, respectiv 211 cai putere. Astfel, modelul ofera o gama de motorizari greu de egalat in segmentul sau de piata.

Pentru înscrieri la test-drive și informații suplimentare, apelează la *4141, accesează pagina www.tiriacauto.ro sau aplicația Țiriac AutoMobile, compatibila iOS si Android.