CityVisionMagazine

Despre Casa KROYMAN, designer – istoria

Numele meu este Pavel Kroyman, designerul casei KROYMAN.

Copilăria mea a fost diferită, poate nopțile din cimitir par întunecate – dar pentru mine copilul, era locul întâlnirilor secrete cu vechea mea prietenă, Anastasia.

Maturitatea a adus o veste tristă, ea nu mă mai vizita, a dispărut, iar singurătatea mea a devenit o continuă amintire și căutare a Anastasiei.

Rochiile KROYMAN nu sunt fashion, nu sunt modă, nouă nu place moda, urâm moda, rochiile KROYMAN sunt căutarea ei (Anastasiei),  iar planul meu este să o regăsesc prin femeile care îmbracă KROYMAN, poate cândva, ea, adevărată, va reapărea, îmbrăcată în una din rochiile mele, iar eu știu că ea nu purta nimic banal, purta tot ce este diferit. În serile de vară se culca între bujorii dintre cruci și se acoperea cu ei de parcă era rochia ei de nuntă, pentru ea am creat rochia din bujori vii.

Cât de banal poate fi asta? Nu vreau să fac artă, vreau să fac capcane, ademeniri pentru ea… și la asta ma ajutat broderia luneville, materialele semi-pretioase pentru sclipire, croiala pentru forme, florile pentru viață ca într-un final să pot ucide banalitatea, iar unde moare banalitate apare nișa!

KROYMAN face rochii conceptuale nu pentru concept dar pentru a concepe diferitul!

Cât de diferiți suntem atunci când dăm viață florilor moarte? Sau când facem petale din cărbuni? Cât de diferiți suntem când ascundem constelațiile în cusături aurii și le legăm într un bant? Cât de diferită este casa KROYMAN atunci când face rochii pentru Anastasia, prietena mea imaginară?

2.Filozofia KROYMAN –

KROYMAN ascunde secrete…

Secrete care duc dincolo, acolo unde se avântă doar curojoșii, dar dincolo ai nevoie de biletul aur.

KROYMAN este pentru natura în care stă ascuns adânc, în sensul existenței demonii avangardului și heruvimii romantismului.

Rochiile KROYMAN poartă partea sumbră, un fel de “latum alterum”(cealaltă parte) pentru că noi vedem partea divină, noi proiectăm și reproiectăm corpul până la forma lui finală, până la desăvârșire pentru că în desăvârșire femeia își întâlnește identitatea ei ascunsă, acolo unde nu-s distincții dintre acceptabil și inacceptabil, dintre canonic și necanonic, aici apare “misticul” pe care fiecare femeie este obligată să îl trăiască, acolo unde se scaldă în privirile “celorlalți” ca fiind unica femeie din Univers.

3. Istoria colecției:

Colecția KROYMAN “ad alterum” este povestea celor 10 trăiri de la apariția ei până la întâlnirea finală.

Este un șir de povestiri care cumulate relatează o singură istorie pe care îmi este frică să o vorbesc prin cuvinte.

Poate anxietatea și introversiunea este motivul alegerii mele, de a vorbi într o altă formă, în alte expresii.

Colecția “ad alterum” este formată din cele 10 întâlniri. Am creat colecția în primul rând pentru a ridica de sub tăcere ceea ce se încearcă a voala, “iar frica mea cea mare este să fiu înțeles corect”.

Colecția “ad alterum” este mascarea “adulterului” dintre rațiune și instinct, despre infidelitățile lor.

Toate rochiile sunt criptate printr un sistem de dimensiuni și detalii.

Toate exemplare sunt diferite și nu pot fi asemănătoare sau replicate.

Toate rochiile sunt lucrate manual, se folosesc doar materiale de calitate premium.

Tirajul lor este limitat, rochiile sunt realizate doar cu precomandă.

1.Immaculata conceptio (neprihănita zămislire, apariția Anastasiei din afara originilor naturale) sau “rochia celor peste 10.000 de flori” pictate manual fiecare in parte pe stofă de organza, fiecare petală a fost trecut printr un proces aparte inclusiv uscarea, decuparea și modelarea formei pentru volum, florile au fost proiectate în maniera realismului artistic și aplicate prin prin “noduri” printre crengile brodate cu fir metalic auriu unde efectul vizual se împarte în două perspective – lumina directă, în care rochia este vizual complexă și lumină indirectă în care rochia sclipește conturând zonele erogene …

Povesteste prima iubire, Anastasia, prima mea iubire, prietena mea imaginară pe care am văzut o pentru prima dată lângă copacii de cireș din cimitirul vechi unde natura guverna în deplina ei putere, acolo, cățărată în copaci printre crengile înflorite de cireș părea că este îmbrăcată în primăvară, pentru prima dată am simțit că nu sunt singur, am simțit legenda zvâcnetului de jos, am simțit dezvirginarea…

2. Ros peccati (roua păcatelor- are sensul antitezei pentru prima rochie) – sau “mistica deflorare” trăită cu ochii ațintiți asupra ei trăind momentul tainicei maturizări în care ordinea infantilismului trăia haosul instinctelor primare.

Partea de sus este alb imaculat ce exprimă – puritatea constiintei și morala ereditară, partea de jos este roz intens – partea carnală a dorinței și primarea instinctelor, în zona bustului cele doua nuanțe se contopesc în simbolul simbiozei dintre rațiune și instinct pe care se scurg picaturile fricilor, placerilor și tainelor, formele ondulate și desprindere lor de pe corp reprezintă detașarea canoanelor de pe subiectul principal.

Rochia este lucrată manual în întregime, vopsirea stofei de organza se face printr un proces complicat de tranzitie a culorilor în câteva etape pentru că este necesar un proces tehnologic complex de adaptare a stofei pentru a produce degradè -ul.

Picăturile de apă sunt realizate în tehnică de autor, proporțiile componentelor sunt calculate în prealabil pentru a crea vizual efectul necesar.

3. Peonia Capitalis (pedeapsa capitală pentru actul consumat) – florile au murit, sau uscat iar încercările mele disperate de a păstra amintirea vie ma făcit să le păstrez, vizual s au deformat însă mirosul, atingerea și senzațiile au rămas vii, este simbolul elogiului maturizării conștiinței atunci când ne culcam în discuții interminabile printre pionii crescuți de voia lor în jurul mormintelor uitate ca o ciclică ironie asupra celor vii.

Pionii sunt uscați printr o tehnică specială pentru a permite deshidratarea în cateva etape. Florile își păstrează mirosoul lor natural iar tehnica de autor pentru conservarea lor permite modelarea lor, petalele sunt prinse pe pânză pentru a reda forma finală, în interior sunt cusute staminele poziționate in picioare, apoi sunt aplicate pe carcasa rochiei.

4.Terrore Impetum (atacul de panică după sentința finală) este despre panică căutărilor când pentru prima dată Anastasia nu mă întâmpina sub cireși, frica mea ca ea a dispărut a născut în mine furia despre aparenta iluzie ce este reprezentată prin culorea rochiei, partea de la șolduri în sus este mulată în simbolul sexualității , partea de jos este evazată și haotică fiind simbolul haosului pașilor și direcțiilor de căutare.

Rochia este croită prin metoda mulării pentru redarea naturală a proporțiilor iar draparea este partea creativă a procesului care dureaza mai mult decât croirea și asmbalare în sine pentru că draprea se adaptează mereu după proporțiile în ansamblu

5. Degradatio (degradarea naturii infantile) sau florile de la forma lor naturală din primele doua rochii degradeaza la formele lor imitate subliniind conștientizarea simulării prezenței ei(Anastasiei) simbolizată prin florile realiste pentru că ea începea să apară din ce în ce mai rar, iar pozitionarea lor descoperă din ce in ce mai mult golul produs de lipsa ei.

Ceea ce inseamna ca partea spirituală și emotională devine doar un subiect teoretic.

Rochia este total lucrată manual prin broderie luneville cu fir și margele metalice  iar centru florilor este din paiete negre cusute pe in.

6. Prehenderat (prins în mrejele carnale) sau “plasa trecutului”Rrochia cu impletitura ține simbolul prizonieratului în fanteziile trecutului, în plăcerea primei “vedenii”, în primele instincte sexuale (simbolizată prun prin piele), în discuțiile interminabile, în căutările ei… și toate erau puține, nu era suficient, îmi doream mai multe dar nu înțelegeam ce ce este acel “mai mult”, asta într un final a adus la înflorirea urii…

Rochia este împletită din fâșii de imitație de piele prelucrată, cu închideri laterale, rochia este construită prin suprapunere și împletirea fâșiilor pe manechin.

7. “Ceresis letalis” (cireșe letale, analogia fructului cunoașterii binelui și răului care se descoperă prin ură).

Dispar impletiturile de piele si raman doar romburile metalice ale temniței pe care cresc frunzele negre, apare o noua “inflorire”, apar frunzele negre ale singurătății, abandonarea , ea nu mai apărea, printre ele se ivesc misticile fructe ale cireșului sub care am văzut o pentru prima dată în simbolul ultimelor întâlniri…

Rochia este lucrată în întregime manual pe bază de două straturi de tulle pe care sunt poziționate fire de ață pentru a forma romburile care sunt prinse prin broderie cu ață argintie pe marginea cărora sunt cusute detaliile metalice printre care manual sunt aplicate frunzele aranjate în buchete.

8. Amalgama (amestecul forțat al trăilor și impunerea coabitării lor comune în condiții imroprii) – Înflorirea se produce printr un amalgam de specii ce denotă cumulul trăirilor neorganice, impunerea existenței… zmeură, piper negru, roșu, mure, căpșuni, petale de trandafir, toate printre crengile verzi, frunzele prind viață, toate creac pe “fonul negru”, acolo unde nu este lumină ca într un final toate să moară pentru că existența lor comună din aceeași rădăcină nu este naturală…

Rochia este în întregime lucrată manual pe tulle-ul pe care au fost brodate crengile și pomușoarele, pe care au fost aplicate petalele de trandafir deshidratate, frunzele pictate manual și frunze din paiete.

9. “Infernalia” (înflorirea întunericului) este transformarea finală a “faunei” sentimentale reprezentată prin diversitatea speciilor simbolizând prezența trăirilor din trecut.

Apar florile de cărbuni în infernul abandonului, florile de cărbuni sunt trimiterea spre penultima promenadă a ultimei mormântări la care încă mocneau cărbunii tămâierii, este simbolul trecerii ei de la viața la moarte care vine fastuos în ultima întâlnire.

 

Rochia este formată din “ondulări” pe care sunt aplicate florile de cărbune .Apar florile, negre, făcute din organza și cărbune pentru a produce efectul matte, care nu reflectă lumina, doar sclipiri ușoare produse prin amestecarea cărbunelui cu praf sclipitor, miezul florilor este din stamine metalice cu margele aurii pentru a sublinia contrastul transformărilor.

10. March mortem (marșul funebru, ultima întâlnire) – sau “ultimul cadou”, sumbră, ornamentată, sculptată, brodată în forma ei finală.

Cadoul mortuar, este momentul ultimei promenade printre crucile de lemn, de la ieșirea din cimitir spre care mă îndreptam până la locul primei întâlniri, pe bant sunt cusute fire subțiri aurii care spun despre “mistica excursie” și traseul inițiatic în trăirea veșnicelor elogii, paietele din centrul florilor din prima rochie acum sunt negre, fără flori, iar crengile sunt firave, uscate… ultimul cadou, promenada în care au fost șoptite profețiile

Rochia este lucrată manual în întregime, pe bază de dantelă.

Bantul este brodat și facturat prin cusături care decodificate descoperă constelația ultimei întâlniri, după procesul tehnologic urmează asamblarea detaliilor care presupune un proces complicat…