CityVisionMagazine

Complice: Bugetul mediu alocat pentru experiente cadou pentru angajati: 30 euro/persoana

Cand spui bonus sau prima de Craciun sunt putini cei care se pot gandi la o experienta intr-un simulator de zbor, la un curs de gatit cu un chef cunoscut, la un atelier DIY de decoratiuni de Craciun ori la un coffee masterclass cu echipa. Si totusi, astfel de experiente sunt cele care contribuie la fericirea angajatilor si sunt alegerea a tot mai multe companii pentru aprecierea, fidelizarea si recunoasterea rezultatelor acestora, arata datele Complice.ro, furnizor de cadouri experienta si solutii de reward, recognition & incentive pentru companii.

Experientele cadou devin din ce in ce mai populare pentru companiile din Romania, care au inlocuit astfel si teambuildingurile clasice ori petrecerile de Craciun cu astfel de experiente inedite. Acestea se pot derula atat offline, cat si online. Cele mai multe solicitari pentru cadouri experienta vin in aceasta perioada de la companii din zona de IT, banking, security, dar si business-uri mici, proiecte antreprenoriale, explica Oana Pascu, fondator Complice.ro.

Astfel, potrivit unui sondaj intern al companiei, 71% dintre angajati se simt mai apreciati, iar 43% se simt mai motivati atunci cand cadoul clasic oferit de angajator este inlocuit de o experienta.

Cadouri experienta care compenseaza lipsa… experientelor

In functie de motivul acordarii, experientele sunt fie personale – individuale, de cuplu sau de familie -, fie dedicate intregii echipe. In prima categorie intra sute de variante de experiente, de la adrenalina, driving sau sport, la relaxare, gourmet, dezvoltare personala etc. Media pentru o astfel de experienta, acordata de obicei ca bonus de final de an, este de 30 euro, dar valorile oscileaza de la 17 pana la 100 euro de persoana si chiar mai mult.

O rata de adoptie crescuta o au si pachetele FlexiBox, care includ zeci de experiente din cele mai populare categorii – adrenalina, driving, gourmet, play- , din care destinatarul isi alege singur experienta dorita. In segmentul corporate FlexiBox-urile se personalizeaza in functie de bugetul clientului. De altfel, mai mult de 50% dintre pachetele FlexiBox achizitionate in 2021 au fost destinate clientilor din segmentul corporate, care le-au oferit angajatilor cu performante speciale sau partenerilor de afaceri.

Incertitudinea care marcheaza contextul social si epidemiologic isi pune amprenta asupra timpului petrecut de echipe impreuna, pe colaborare si calitatea socializarii. Cu majoritatea evenimentelor de tip teambuilding si petrecerilor de Craciun anulate, angajatii resimt tot mai puternic distantarea fizica fata de colegi. De aceea, companiile aloca bugete tot mai mari proiectelor de wellbeing, in special experientelor inedite pentru echipe.

Experientele dedicate echipelor sunt mai antrenante, iar acestea implica fie escape rooms sau treasure hunt, cocktail party virtual sau intalniri cu celebritati, ori show-uri interactive de magie sau improvizatie personalizate. In unele cazuri, activitatile presupun livrarea anumitor materiale prin curier participantilor chiar acasa (ex. atelier de gatit, degustari private de bere artizanala, ateliere private decoratiuni, cine virtuale etc), iar adaptarea la contextul pandemic a dus la o eficientizare a acestor costuri operationale. In alte cazuri activitatile se pot desfasura fara recuzita (ex: jocuri de spionaj, concursuri muzicale etc). In general, bugetul pentru astfel de initiative se situeaza intre 15 – 75 euro/persoana. Remarcam insa o dorinta tot mai conturata de a face ceva impreuna, indiferent daca aceasta experienta este livrata online sau offline, spune Oana Pascu.

Pe fondul acestei tendinte, Complice.ro estimeaza ca ultimul trimestru din 2021 va reprezenta cel putin 30% din cifra de afaceri la nivel de an.

In conditiile incerte ale pandemiei, ramanem la estimarea de la inceputul lui 2021, cand ne-am propus sa revenim la cifra de afaceri de la finalul lui 2019, ceea ce ar reprezenta o crestere de peste 15% fata de 2020, aproape de 150.000 euro. In primele 9 luni am fost chiar peste acest trend de crestere, insa sezonul cadourilor are cel mai mare impact in cifrele noastre, iar restrictiile din luna noiembrie au franat trendul crescator. Pana in prezent, valoarea medie a cadourilor achizitionate pe segmentul rezidential este de 190 de euro, iar pe segmentul B2B de aprox 800 euro, a conchis Oana Pascu.