CityVisionMagazine

Cifra de afaceri Farmec, în creștere cu 9,7% în 2020

Farmec, cel mai mare producător român de cosmetice, anunță rezultatele financiare înregistrate în 2020, un an marcat de pandemie, care a afectat toate industriile și business-urile la nivel global. Astfel, Farmec a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de 287,9 milioane lei (59,5 milioane euro), înregistrând față de anul 2019 o creștere cu  9,7%.

Dinamica bună se datorează strategiilor companiei din anul precedent, ce au vizat adaptarea întregului business, de la comunicare și marketing, la cercetare și producție – culminând cu producția de dezinfectanți – pentru a răspunde astfel nevoilor identificate în piață. Creșterea se datorează și rezultatelor din segmentul e-commerce, care a înregistrat o creștere cu  82% a vânzărilor, raportat la 2019, traficul general de pe site crescând cu aproximativ 45%. În plus, pe zona de Key Accounts, Farmec a obținut un avans al vânzărilor de 9,8%, în condițiile în care comerțul tradițional a înregistrat o scădere a vânzărilor, fiind canalul de distribuție cel mai afectat de pandemie.  

„2020 a fost un an dominat de incertitudini, care și-a lăsat amprenta pe multe sectoare, iar pandemia ne-a adus o nouă realitate în care, pentru a rămâne pe linia de plutire, business-urile trebuie să fie atât proactive, cât și creative. Toate măsurile adoptate în 2020 ne-au ajutat să ne consolidăm poziția de lider local și să ne atingem obiectivele stabilite, fiind alături de consumatorii noștri. Într-un context care rămâne incert și în 2021, continuăm să ne concentrăm pe strategia noastră de creștere pe termen lung, prin alocarea unui program investițional de peste 3 milioane de lei, care vizează producția și distribuția, în funcție de solicitările și de nevoile identificate în piață, și îmbunătățirea platformei digitale, prin relansarea magazinului online și inaugurarea aplicației mobile Farmec.”, a declarat Mircea Turdean, Director General Farmec.

Adaptarea, cuvântul cheie pentru Farmec în 2020

În perioada martie – aprilie, ca răspuns la contextul social și la nevoile pieței, Farmec a prioritizat producția săpunurilor antibacteriene, a produselor pentru curățenie, a celor pentru igienizarea mâinilor și a dezvoltat în regim de urgență o categorie nouă de produse – biocidele. În mai puțin de 2 luni au fost puși pe piață dezinfectanții Farmec pentru mâini, pentru uz personal, având o concentrație de 70% alcool izopropilic, precum  și dezinfectanții pentru mâini și suprafețe din gama Dermofarm, pe bază de alcool etilic 80%, creați special pentru uz medical și profesional.

Odată cu începutul verii și adaptarea la noua normalitate, Farmec și-a reluat planurile pe palierul brand cu noi lansări și modernizări de game și produse. În 2020, categoria produselor de curățenie a locuinței a înregistrat o evoluție a vânzărilor de 10,8%, față de aceeași perioadă a anului 2019, fiind foarte căutate de consumatori. De asemenea, intensificarea consumului a fost resimțită și pentru segmentul produselor de îngrijire corporală, care au fost tot pe un trend ascendent. Pe segmentul produselor de face care s-a înregistrat o scădere a vânzărilor.

Cele mai apreciate game, atât în comerțul offline, cât și în cel online au fost: Farmec, Nufăr, Triumf, Gerovital Evolution, Gerovital Tratament Expert, Gerovital Sun, Gerovital H3 Classic, Gerovital Men, Aslavital și Gerovital Equilibrium.

Conform datelor de piață Nielsen, Gerovital și-a menținut și în anul 2020  poziția de lider de piață pe segmentul antirid (cu o cotă de piață de 23,3%), iar cel mai bine vândut produs din această categorie sunt Fiolele cu Acid Hialuronic din gama Gerovital H3 Evolution.[1]

Ca parte a strategiei de extindere a companiei, producătorul clujean a inaugurat două noi magazine Gerovital în Shopping City Târgu Mureș și Afi Brașov, ajungând astfel la un total de 30 de magazine proprii Gerovital și Farmec .

La nivel global, produsele Farmec sunt comercializate în peste 30 de ţări din Europa, Orientul Mijlociu, Asia, America de Nord, Australia și Noua Zeelandă, iar cea mai mare pondere la export o au brandurile Gerovital și Aslavital, fiind foarte apreciate de către consumatorii străini.


[1] Calcul realizat pe baza datelor Nielsen din serviciul de retail, audit realizat pentru segmentul Antiwrinkle din categoria Face Care, valoare vânzări, pentru perioada ianuarie 2020 – decembrie 2020, pentru Total Romania Retail (Copyright c 2020, The Nielsen Company).