CityVisionMagazine

Accelerarea EVolutiei – GLOBALE in achizitia automobilelor electrice

Un nou studiu lansat astăzi de Castrol se bazează pe opiniile consumatorilor, ale managerilor de flote și ale liderilor din industria auto din întreaga lume pentru a descoperi factorii importanți care determină deciziile de cumpărare a autovehiculelor electrice.

Accelerarea evoluției arată faptul că, în medie, un preț de 36.000 USD, o durată de încărcare de 31 de minute și o autonomie de 469 kilometri asigurată de o singură încărcare reprezintă „punctele critice” pentru ca un potențial cumpărător să se decidă să achiziționeze un automobile electric. Cercetarea estimează, de asemenea, că piața anuală a autovehiculelor electrice ar putea valora 367 miliarde USD până în 2025[1] dacă sunt atinse toate cele trei puncte critice.

Mandhir Singh, CEO al companiei Castrol a declarat: „În industria auto, influențată enorm de pandemia de coronavirus, autovehiculele electrice pot juca un rol central în promovarea reducerii emisiilor de carbon pentru sectorul respectiv. Cercetările Castrol arată că consumatorii individuali au o atitudine pozitivă cu privire la trecerea către utilizarea energiei electrice până în 2024, dar, la nivel de industrie, trebuie să facem mai multe pentru a transpune această atitudine pozitivă în decizii de cumpărare. Cele trei puncte critice dezvăluite în Accelerarea evoluției cu privire la autovehiculele electrice oferă o hartă clară a elementelor asupra cărora industria auto trebuie să se concentreze pentru a accelera adoptarea evoluției cu privire la autovehiculele electrice.”

Pe baza cercetării desfășurate în cadrul a opt dintre cele mai importante piețe de autovehicule electrice din lume, studiul Castrol examinează cinci provocări critice care trebuie depășite pentru a promova dezvoltarea viitoare pe piața autovehiculelor electrice, evidențiind diferitele priorități pentru consumatori și pentru manageri de flote.

Constatările cheie ale cercetării direcționate către opinia consumatorilor, care a fost realizată în perioada decembrie 2019 – ianuarie 2020, includ:

2024: anul autovehiculelor electrice?

În medie, șoferii au afirmat că ar lua în considerare achiziționarea unui autovehicul electric până în 2024. Dar, aproape două treimi (61%) dintre cei chestionați au afirmat că adoptă o abordare de tipul „aștept și voi vedea”, iar peste jumătate (54%) din managerii de flote au afirmat că așteaptă concurența să facă această schimbare înaintea lor.

Prețul este factorul cel mai important

Atunci când sunt luați în considerare factorii cu cea mai mare probabilitate de a accelera adoptarea autovehiculelor electrice, prețul este prioritatea numărul unu pentru consumatorii din cadrul studiului, 63% dintre aceștia spunând că autovehiculele electrice le depășesc bugetul. Studiul constată, de asemenea, că ceea ar putea împiedica consumatorii să facă schimbarea sunt concepțiile greșite despre costurile de întreținere, 65% dintre aceștia considerând că întreținerea autovehiculelor electrice este mai costisitoare decât cea a autovehiculelor cu motor cu combustie internă.

În timp ce prețul de 36.000 USD a fost punctul critic pentru consumatorii din întreaga lume, există o diferență spectaculoasă între piețe. În medie, consumatorii japonezi sunt pregătiți să plătească cel mult 43.000 USD pentru un autovehicul electric, în timp ce consumatorii britanici nu ar accepta un preț mai mare de 30.000 USD.

Cerere de perioade de încărcare mai scurte

Consumatorii au identificat timpul de încărcare ca fiind cea de-a doua barieră importantă în adoptarea autovehiculelor electrice. În medie, cei care au participat la sondaj au declarat că doresc ca perioada de încărcare să fie de 31 de minute înainte de a lua în considerare achiziționarea unui autovehicul electric. Doi din trei consumatori consideră că autovehiculele electrice vor fi predominante pe șosele doar atunci când durata de încărcare va fi similară celei necesare pentru a realimenta un autovehicul cu combustie internă

„Anxietatea cu privire la autonomie” este reală

Autonomia este cea de-a treia prioritate pentru consumatori, trei din cinci dintre aceștia fiind de acord că este o barieră importantă în adoptarea curentului principal cu privire la autovehiculele electrice. În medie, șoferii așteaptă o autonomie de 469 km pentru o singură încărcare, adică aproximativ distanța dintre Londra și Paris. Acesta este, de asemenea, cu doar 72 km mai mare decât cea pe care o asigură deja specialiștii din industria autovehiculelor electrice, conform răspunsurilor din cadrul sondajului. Deși doi din trei consumatori participanți la studiu își folosesc în principal autoturismul pentru navetă sau călătorii scurte, au sugerat că „anxietatea cu privire la autonomie” stă la baza preferințelor lor pentru autovehicule cu o autonomie mare asigurată de o singură încărcare.

Mandhir Singh, CEO al companiei Castrol a adăugat: „Industria auto a demonstrat deja ce poate realiza ca răspuns la pandemia de coronavirus, transformându-și capacitățile pentru a putea produce echipamente medicale atât de necesare. Dat fiind că tehnologia autovehiculelor electrice este într-un proces de dezvoltare continuă, provocarea de acum va ajuta la reducerea emisiilor de carbon și la accelerarea cât mai rapidă a evoluției autovehiculelor electrice.

„Reducerea costurilor și a timpului de încărcare pentru autovehiculele electrice, precum și sporirea autonomiei, dezvoltarea infrastructurii și înmulțirea opțiunilor privind autovehicule vor fi esențiale pentru a convinge consumatorii să facă o schimbare.”

Raportul cu privire la Accelerarea evoluției autovehiculelor electrice, care include o defalcare completă a cercetării și a rezultatelor detaliate, poate fi descărcat de aici: www.castrol.com/EV.

Gama de lichide Castrol pentru autovehicule electrice

Folosind experiența și cunoștințele dobândite în activitatea de peste un secol în sectorul lubrifianților auto, Castrol lucrează pentru a susține industria auto care accelerează către adoptarea curentului principal cu privire la autovehiculele electrice. Castrol este lider mondial în dezvoltarea lichidelor pentru soluții hibride și complet electrice, concepute special pentru a îmbunătăți eficiența și performanța autovehiculelor electrice. Peste jumătate din principalii producători auto din lume folosesc acum lichidele Castrol pentru primă umplere a autovehiculelor electrice[2].

Gama de lichide Castrol pentru autovehicule electrice include lichide de transmisie, lichide de răcire și lubrifianți pentru autovehicule electrice. Lichidele de transmisie Castrol pentru autovehicule electrice ajută la prelungirea duratei de viață a sistemului de transmisie, deoarece ajută la funcționarea motorului electric cu mai puțină degajare de căldură, permițându-i să funcționeze la eficiență ridicată. Lichidele de răcire Castrol pentru bateriile autovehiculelor electrice asigură funcționarea bateriilor la temperaturi mai scăzute chiar și în condiții extreme, pentru a menține performanța optimă. Lubrifianții speciali sunt necesari pentru numărul din ce în ce mai mare de motoare electrice integrate la bord, care îndeplinesc o gamă largă de sarcini, de la furnizarea de energie pentru propulsie până la susținerea serviciilor auxiliare în cadrul autovehiculului.

Castrol susține echipele de top din sportul cu motor cu lichide specifice pentru cele mai exigente curse de autovehicule electrice, inclusiv echipa de Formula E Panasonic Jaguar Racing. Compania este, de asemenea, partener oficial al echipei Volkswagen ID.R, responsabilă pentru producerea unui autoturism care a doborât recordul mondial pe muntele Tianmen, iar în 2019 a doborât un recordul anual deținut de 20 de ani la Festivalul de la Goodwood, viteză pe traseu montan.

[1] Conform unui model economic dezvoltat cu ajutorul unor date istorice înainte de impactul crizei determinate de COVID-19. Consultați p43 a raportului privind accelerarea evoluției cu privire la autovehiculele electrice pentru o metodologie completă.

[2] Pe baza datelor LMCA pentru cei mai importanți 20 de producători de echipamente originale (vânzări de autovehicule noi) în 2019. Folosire ca primă umplere de către producătorii de componente originale