Interviu cu Maia Alexandra Feloiu despre povestea On Heels PR
Care este povestea On Heels PR? Cum a început totul?
On Heels PR a început ca un vis, dorința, ca la un moment dat să fiu propriul sef și să îmi pun ideile în practică fară să aștept aprobare pentru fiecare acțiune. Iubesc foarte mult ceea ce fac și îmi aduce multă bucurie partea de emoție a comunicării, îmi place să caut oameni care se identifică cu valorile unui brand, să clădesc comunități în jurul acelor valori. Este un pic mai greu când trebuie să dai explicații pentru fiecare idee. Clienții On Heels PR au foarte multă încredere în mine, poate și pentru primele întâlniri sunt despre brand și oamenii din spatele brandului, despre nevoile lor. Prima idee a unei agenții a venit în 2012, s-a materializat legal abia în 2018 și de atunci crește în fiecare an.
Poți să faci ceea ce iubești, să evoluezi și să ai slujba visată în 2020?
Ca să ai slujba mult visată, trebuie să fie îmbinată cu pasiune, iar din pasiune vine și evoluție, pentru că vrei mai mult din acea experiență. Să îmbini toate astea în 2020 este extrem de ușor și de greu în același timp. Extrem de ușor pentru că, teoretic, sunt atât de multe instrumente puse la dispoziție gratis pentru a te ajuta să devii cine iți dorești, ca orice ar trebui să poată să le îmbine. Extrem de greu pentru că de multe ori, prin mesajele din online, ajungem să credem că nu suntem suficient de buni sau că nu merităm să avem jobul mult visat. Credem că este ușor pentru alții, pentru că așa pare din extrerior, dar nu și pentru noi. Secretul e același pentru toți: muncă multă și sacrificiu! Să ai ceea ce iți dorești cere sacrifiu întotdeauna, dar puțini suntem dispuși să renunțăm la ieșiri în club și seri cu prietenii ca să muncim pentru visul nostru. În 2020 este momentul ideal să lupți pentru acel dream job, să găsești resursele din interior pentru a ajunge unde visezi. Trebuie doar să crezi în tine și să muncești de trei ori mai mult decât iți imaginezi că o să o faci la început de drum.
Care a fost cea mai frumoasă experiență din ultimii ani?
Cel mai frumos moment a fost atunci când am conștientizat că sunt antreprenor! Că sunt business owner! Iar acel moment a venit la primul contract cu Honda România, un client mare care a crezut în viziunea mea.
Cum gestionează un PR situațiile de criză? Cum comunică brandurile?
Calitatea principală a unui om de PR este adaptabilitatea. Într-o situație de criză trebuie să-ți adaptezi strategia de comunicare pe loc, trebuie să privești către soluție și nu către problemă. Am văzut branduri care au comunicat foarte bine, branduri care au cam dat greș și branduri care au ales să nu comunice. De multe ori nu e neapărat alegerea noastră, ca oameni de PR, cum să comunicăm în situații de criză, uneori clientul vrea să fie un struț și să bage capul în nisip și nu ai ce să-i faci. Eu țin cont de trei lucruri în situații de criză:
Context: cum a apărut criza, cauza și ramurile impactate
Publicul țintă: pe cine a impactat și afectat situația
Care sunt stimulii la care reacționează publicul țintă
Când ai început să observi un impact în acest business?
Impact în business observ de la an la an, sunt într-o continuă evoluție. Dacă anul trecut mă gândeam la campaniile avute și proiectele care au ieșit minunat, la evenimentele cu prietenii de la Tudor Tailor care au adunat o comunitate atât de frumoasă în jurul lor, anul acesta m-a dus într-o altă direcție în care am crescut enorm în ultimele trei luni, și aici vorbesc de partea de management a unor persoane publice și creatori de conținut. Dacă este să vorbim de impactul financiar, atunci de prin 2017 mă susțin exclusiv din business, iar anul trecut am simțit că îmi permit destul de multe „mofturi” și că am un stil de viață comfortabil, clădit doar de mine, prin munca mea. Este un sentiment care nu se compară cu nimic.
Ce planul ai pentru 2020 și 2021?
Pentru 2020 planurile mele au fost cam zdruncinate, dar le-am ajustat pe parcurs. Îmi doresc mult să mențin linia actuală de proiecte și ritm de business, pentru că vreau să pun accent și pe viața personală în acest an. Pentru 2021 sper să pot superviza proiectele și să acord și mai multă responsabilitate oamenilor din echipă, să pot dezvolta un alt business la care mă tot gândesc de ceva timp.