CityVisionMagazine

Nuca Organic – povestea unui brand românesc de cosmetice handmade, de origine 100% naturală

Frumusețe fără compromisuri este deviza acestui brand care a pornit din dorința de a avea o piele sănătoasă într-un mod natural, fără a fi asaltată de toxine și substanțe chimice dure. Am stat de vorbă cu fondatoarea brandului Nuca Organic, Corina Ujeniuc, despre filosofia acestei linii de cosmetice organice.

Cum ai descrie brand-ul Nuca Organic? Care este povestea sa?

Numele meu este Corina Ujeniuc și sunt fondatoarea brandului Nuca Organic. Totul a început de la un vis. Mi-am dorit o viață pe cont propriu și am renunțat la jobul care mi-a oferit un echilibru financiar pentru o afacere individuală. Am creat un brand al cărui numele provine de la un cuvânt foarte scurt, ușor de pronunțat atât de români, cât și de străini. Mi-am dorit foarte mult să aibă legătură cu ceea ce fac. M-am gândit la semnificația sămânței. Cum ingredientele majoritare provin din semințe și pentru că multe din ingrediente sunt din nuci, mi-am spus că Nuca este exact ce trebuie. Un nume apreciat de toată lumea! Și astfel am început afacerea cu ajutorul unui proiect de finanțare guvernamentală, Start Up Nation. Îmi amintesc că atunci când m-am dus să îmi ridic dosarul aprobat, toți ceilalți erau numerotați și numai pe mine m-au strigat NUCA. Când am ajuns acasă, i-am povestit soțului meu pățania, spunându-i: “Am fost singura cu nume, restul au avut numere!” Așadar, un nume care place, un business care se vrea a fi de succes.

Toată povestea s-a născut de la o necesitate

Eu am activat în domeniul farmaceutic, mai precis în vânzări. Acolo am cunoscut plantele și beneficiile lor, deoarece am lucrat cu suplimentele alimentare naturale, ce abordau tratamente alternative.

Când am rămas însărcinată, m-am confruntat cu o problemă serioasă: am fost depistată cu o aluniță malignă, care trebuia extirpată de urgență. După intervenție mi s-a spus, de către medicul dermatolog, să am mare grijă ce produse de ingrijire voi aplica pe piele. Așadar, trebuia să găsesc crema potrivită pentru tenul meu. Este drept că am un ten destul de sensibil la factorii de stres, așa că era necesar să găsesc formula optimă pentru pielea mea. Am început să caut produse cosmetice de calitate, cu ingrediente curate, însă observam că tot mai multe branduri care pretindeau că folosesc ingrediente naturale, în realitate erau pline de conservanți, stabilizatori sau emulsifianți controversați, cu potențial periculos pentru sănătate. Astfel, am ajuns să fac singură o cremă pe care am numit-o Nuca Organic. Evident, au fost multe rateuri, dar am continuat. Nu sunt un om care să fie persistent în tot ceea ce face, dar știam că aceasta este pasiunea mea, deci am pornit pe acest drum cu seriozitate. Am stăruit în această muncă atât de frumoasă!

După ani de cercetări, s-a născut brandul cunoscut astăzi drept Nuca Organic. Acest lucru se întâmpla în 2017, prin luna decembrie. La început, nimeni din familia mea nu a crezut în mine, în povestea aceasta numită NUCA, dar, eu am crezut în acest vis. Am pornit cu 15.000 de euro din fonduri proprii și cu alți 45.000 de euro primiți prin programul de finanțare Start Up Nation.

Feedback foarte bun! Participare la concursul din Anglia, Free From Skincare Awards

Primesc feedback foarte bun din partea celor care cunosc deja produsele Nuca Organic. Cei care au încercat o cremă Nuca îmi spun că este cu adevărat senzațională. Este o adevărată împlinire și am speranțe mari. Chiar particip anul acesta și la concursul Free From Skincare Awards din Londra. Produsele mele au fost trimise acolo si au început testările de laborator si de către specialiștii în domeniul cosmeticelor naturale, printre care un formulator, un chimist, un blogger foarte cunoscut din Londra, oameni avizați.

Sunt convinsă că afacerea mea s-ar dezvolta mai mult într-o altă țară, dar eu nu aș pleca niciodată de aici. Sunt convisă că în afară aș fi o emigrantă și aș fi privită altfel, iar lucrul acesta m-ar deranja. Prefer să mă zbat aici… Cred în succesul de aici, din România!

Folosesc doar ingrediente 100% naturale

Ingredientele pe care le folosesc în formulări au fost atent alese după multe căutări și documentări pe care le-am făcut cu mâna mea, iar mai apoi a fost validat și de alți chimiști. Emulsifianții sunt extrași din porumb sau din sfeclă de zahăr, unul dintre conservanții pe care îi folosesc este extras din anason, iar altul din uleiuri esențiale cu potențial antimicrobian. În termeni comerciali se numește Fragard, pentru oricine dorește să cunoască aceste detalii.

Una dintre cremele pe care le conține gama Nuca Organic este cu ulei de cătină, pe care îl achiziționez din România (din Buzău) și este un ulei organic de o calitate excepțională, față de alte uleiuri pe care le-am folosit și le-am cumpărat de la diverși distribuitori. Această cremă conține pe lângă cătină și cinci peptide naturale, un ingredient pe care îl achiziționez din Coreea de Sud, ce are studii cu privire la potențialul anti-aging. In aceste studii clinice s-a urmărit luminozitatea după aplicare, reducerea ridurilor și hidratarea. Și, personal, după ce am folosit crema, în mai puțin de o săptămână, tenul meu a devenit mai luminos. Este o cremă care se adresează tuturor tipurilor de ten, mai puțin celor foarte uscate. Mai conține bisabolol, un extract calmant din mușețel si niacinamidă.

Este de amintit și gelul de curățare a tenului, care are o formulă unică, cu mai mult de 50% din compoziție miere crudă, neprelucrată termic, uleiuri esențiale și glicerină. Este de-a dreptul senzațional, închipuie-ți că te speli pe față și îți hrănești și hidratezi pielea în același timp, cu tot ceea ce are mai bun mierea. Îndepărtează machiajul rezistent. Este exact așa cu l-ar dori orice femeie care visează la o curățare a tenului ca la carte. Mai există și crema organică de hidratare, cu acid hialuronic, niacinamidă, bisabolol și uleiuri organice presate la rece de Kukui, migdale și jojoba. Este o cremă care intră repede în piele și poate fi folosită cu succes ca bază de machiaj.

Femeile din România au început să cumpere din ce în ce mai mult produse organice. Este nevoie, însă, de mai multă educație în acest sens

Cerea este din ce în ce mai mare, însă în nici un caz la nivelul cererii din străinătate. Din păcate, aceste produse sunt scumpe, mult mai scumpe decât cele convenționale, deoarece prețurile ingredientelor sunt și de 10 ori mai mari decât la omoloagele lor sintetice. În România, lumea nu este educată să investească în astfel de produse de îngrijire și nici nu are foarte mulți bani. Nu se investește foarte mult în skincare, așa cum o fac, de exemplu, femeile din Franța.

Care sunt planurile voastre de viitor?

Planurile noastre de viitor au suferit câteva modificări, din păcate, dată fiind situația actuală din întreaga lume, dar în continuare ne dorim să participăm la concursurile internaționale de profil, să accesăm piața europeană și să lansăm un nou produs.