CityVisionMagazine

Noul Porsche Cayenne – mai rapid pe șosea, mai impresionant în off-road

Cu puțin timp înainte de cel mai important eveniment auto al toamnei – Salonul Auto de la Frankfurt –, Porsche a anunțat lansarea celei de-a treia generații a modelului Cayenne. Noua versiune a SUV-ului de succes al constructorului auto din Stuttgart este o mașină complet reconstruită, care combină, într-o și mai mare măsură, performanța tipică Porsche cu caracterul practic pentru drumurile de zi cu zi.

Porsche Cayenne este, acum, mai orientat spre performanță ca niciodată, cu motoarele sale turbo puternice, noua cutie de viteze cu opt trepte Tiptronic S, noile sisteme de șasiu și conceptul inovator de display și control, ce dispune de opțiuni elaborate de conectivitate. La lansarea pe piață, două motoare cu șase cilindri, nou construite, vor fi disponibile pentru noul Cayenne: motorul turbo, de 340 CP, 3,0 litri, ce oferă un plus de 40 CP față de modelul anterior și motorul V6 biturbo, de 2,9 litri, pentru Cayenne S, care propulsează SUV-ul până la viteza de 265 km/h. Acesta din urmă generează până la 440 CP – o creștere de putere de 20 CP. Echipat cu pachetul opțional Sport Chrono, noul Cayenne S accelerează de la 0 la 100 km/h în mai puțin de cinci secunde.

Modelul Cayenne se bazează, în mare măsură, pe modelul emblematic al mărcii, Porsche 911: cea de-a treia ediție a SUV-ului, care a fost îmbunătățită și la nivel vizual, are acum, pentru prima dată, anvelope mixte și direcție pe puntea spate. Pe lângă aceste caracteristici tipice mașinilor sport, abilitățile pentru șosea ale noului Cayenne au fost îmbunătățite încă și mai mult, prin tracțiunea integrală adaptivă, inclusă în echiparea standard, sistemul Porsche 4D Chassis Control, suspensia pneumatică cu trei camere și sistemul electronic de stabilizare Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). În ciuda echipării sale standard extinse, noul Cayenne cântărește cu până la 65 de kilograme mai puțin decât predecesorul său și rămâne perfect adaptat la off-road.

Limbaj dinamic de design: linii mai ferme și jante mai mari

Sportiv și precis, cu linii clare de design – nou, și totuși familiar: aspectul noului
Cayenne a fost îmbunătățit în stilul tipic Porsche, păstrând ADN-ul Porsche Design. Prizele de aer mărite, din față, sunt indicatori clari ai performanței sporite. Noile muchii orizontale ale farurilor creează iluzia că SUV-ul este mai lat și mai atletic, chiar și atunci când staționează. Cu o lungime exterioară extinsă cu 63 mm, fără vreo schimbare la ampatament (2.895 mm), și o înălțime a plafonului redusă cu nouă milimetri față de predecesorul său, silueta elegantă și aerodinamică a noului Cayenne, lungă de 4.918 mm și lată de 1.983 mm (fără oglinzi), a fost îmbunătățită vizibil.

Volumul portbagajului este acum de 770 de litri – o creștere de 100 de litri. Roțile sunt cu un inch mai mari în diametru, având, pentru prima dată, anvelope mai late pe puntea spate, accentuând astfel dinamica sporită la condus. Logo-ul distinctiv, tridimensional, Porsche este amplasat între stopurile cu design nou, tridimensionale și ele, alături de o bandă îngustă de LED-uri, care le unește.

Porsche oferă un nou concept de iluminare, în trei etape, pentru faruri: fiecare
Cayenne este echipat, în versiunea standard, cu lumini LED. În continuare, sistemul Porsche Dynamic Light System (PDLS) poate fi comandat opțional, oferind o varietate de moduri de iluminare, precum iluminare la schimbarea direcției de mers și iluminare pentru autostradă. Noile faruri principale LED matrix, cu sistemul PDLS Plus inclus, alcătuiesc cel mai bun sistem de iluminare disponibil.

Perfect adaptat pentru șosea și off-road: Tiptronic S și Porsche Traction Management (PTM)

Performanțele superioare ale noului Cayenne, care îi sporesc atât caracterul sportiv, cât și confortul, se datorează, în mare măsură, noii cutii de viteze Tiptronic S, în opt trepte. Timpul mai scurt de reacție și treptele inferioare mai sportive îmbunătățesc atât performanța pe șosea, cât și abilitățile din off-road. La celălalt capăt al spectrului format din confort și elemente sportive, schimbarea în treapta a opta asigură cupluri scăzute, consum optim de carburant și o experiență relaxată de condus.

Chiar și pe teren accidentat, Cayenne oferă o plăcere nealterată la condus. Modurile presetate de off-road permit conducătorului auto să selecteze setarea corectă pentru călătoria sa. Setarea implicită este modul On-road. Patru alte moduri pregătesc SUV-ul pentru terenurile ușor accidentate, cu noroi, pietriș, nisip sau teren stâncos: Mud, Gravel, Sand și Rocks. Sistemul de propulsie, șasiul și diferențialele blocabile pot fi selectate pentru a se adapta scenariului dorit.

Pentru distribuția de putere, Porsche utilizează sistemul de tracțiune integrală adaptivă pe toate modelele Cayenne. Sistemul inteligent și complet variabil Porsche Traction Management (PTM) distribuie forța de propulsie între cele două osii. În același timp, acesta îndeplinește toate condițiile pentru tracțiune fără probleme pe teren accidentat.

Pe urmele lui 911: șasiu construit din materiale ușoare și anvelope mixte

Noul Cayenne combină trei concepte de șasiu într-un nou design: de mașină sport, de off-roader și de mașină pentru călătorii pe distanțe lungi. Noul design a presupus dezvoltarea unei noi baze de șasiu, din materiale ușoare, cu o punte față cu suspensie independentă și o punte spate cu suspensie multi-link. O caracteristică tipică mașinilor sport o reprezintă anvelopele mixte, montate pe jante de cel puțin 19 inch. Anvelopele mixte îmbunătățesc stabilitatea și dinamica la condus în curbe. Porsche oferă jante de până la 21 inch, ca opțiune pentru noul Cayenne.

Premieră mondială: Porsche Surface Coated Brake cu strat de carbură de tungsten

Prin inovatorul Porsche Surface Coated Brake (PSCB), constructorul de mașini sport își asumă, încă o dată, rolul de pionier în dezvoltarea frânelor de înaltă performanță. Această premieră mondială este disponibilă opțional pentru toate modelele Cayenne și constă dintr-un disc de fontă, cu un înveliș de carbură de tungsten. Acest finisaj crește valorile de frecare, în timp ce uzura și praful de frână sunt reduse.

Frânele, create exclusiv pentru Porsche, impresionează, de asemenea, la nivel estetic: etrierele de frână sunt vopsite în alb, în ​​timp ce suprafața discurilor dezvoltă un luciu deosebit după rodaj. Frânele PSCB sunt disponibile numai în combinație cu jantele de 20 de inci și de 21 de inci. Frânele ceramice PCCB rămân cel mai performant sistem de frânare din gamă.

Evoluție digitală: Porsche Advanced Cockpit și noul Porsche Communication Management (PCM)

Cu această nouă generație, Cayenne scrie un nou capitol în relația dintre conducătorul auto și vehicul: Porsche Advanced Cockpit este perfect integrat în ambientul sportiv, de lux. În centrul noului concept de afișare și control de la Porsche se află ecranul tactil full-HD, de 12,3 inch, preluat de la cea mai recentă generație Porsche Communication Management (PCM), lansată anul trecut, odată cu noul Panamera. O întreagă gamă de funcții digitale poate fi utilizată intuitiv – inclusiv prin control vocal. Porsche Connect Plus, inclus în echiparea standard, permite accesul la servicii online și la Internet.

În stilul tipic Porsche, conducătorul auto are la dispoziție un turometru analogic poziționat central. Acesta este flancat de două ecrane full-HD de 7 inch, care afișează toate celelalte date relevante de la volan, plus informații suplimentare, ce pot fi
selectate de pe volanul multifuncțional. Night Vision Assist, cu camera termică, este unul dintre cele mai importante sisteme de asistență, alături de Lane Change Assist, Lane Keeping Assist, recunoașterea indicatoarelor rutiere, asistențã pentru ambuteiajele din trafic, ParkAssist cu Surround View și Porsche InnoDrive, ce include controlul adaptiv al vitezei de croazieră.

Noul Porsche Cayenne – mai multă personalizare, mai multe servicii online

În același timp, noul PCM aduce un nou nivel de personalizare. Nu doar ecranul de pornire și meniul principal pot fi adaptate la nevoile conducătorului auto. Conducătorul automobilului poate configura, de asemenea, până la șase profiluri individuale. Pe lângă un număr mare de setări de interior, un profil este utilizat la stocarea setărilor pentru lumini, programe de condus și sisteme de asistență. În funcție de echiparea mașinii, conducătorul auto poate aplica, de asemenea, propriile setări pentru noile sisteme de sunet Bose® și Burmester®.