CityVisionMagazine

Daniel Bran: „Distileriile Bran prepară mixuri…"

Daniel Bran: „Distileriile Bran prepară mixuri de cocktailuri exclusiv cu băuturi românești!”

Tradiţiile familiei Bran transmise din tată în fiu de mai bine de 60 de ani, au ajuns ca ultima generație să acumuleze informații mult mai multe și mai valoroase, băuturile alcoolice natural distilate marca BRAN fiind astfel într-o continuă îmbunătățire. Am stat de vorbă cu domnul Daniel Marin Bran, Director General Adjunct Distileriile Bran, ALCOROM SRL, despre tradiția familiei sale și afacerea acestora.

Ce ne puteti spune despre Distileriile Bran? Care este povestea din spatele succesului? 

Distileriile Bran își au începutul în anul 1969, când bunicul nostru, Bran Gheorghe, a achiziționat două cazane pentru distilarea alcoolului, în satul Roșiori (jud. Satu Mare). Acesta avea cazane de cupru tradiționale cu care distila băutura pentru oamenii din sat și din comunele aflate în vecinătate. Actele cu care a achiziționat atunci cazanele și registrele de predare a pălincii către Vinalcool Satu Mare, deoarece așa era în perioada comunistă, au făcut posibil ca noi, familia Bran, să putem înregistra la OSIM  brandul Distileriile Bran. În 1993, tatăl meu, Bran Ioan, a înființat compania SC ALCOROM SRL, care produce băuturi alcoolice și băuturi distilate natural din diferite tipuri de fructe, aceasta companie deține brandul Distileriile Bran. Dar totul se bazează pe o rețetă veche de peste 300 de ani și anume producerea băuturilor distilate natural, în cazane de cupru și alambic cu foc direct.

De unde provin rețetele menționte mai sus?

Rețetele noastre au pornit odată cu cele ale bunicului nostru, dar și ale fiului său, adică tatăl nostru, care a dezvoltat în plus alte idei de băuturi. Singurul produs la care pot să zic ca am contribuit substanțial, atât în realizarea rețetei, cât și în construirea brandului și a logoului este Samaro, un lichior de nuci verzi, plante și propolis.

Numele de SAMARO a fost ideea mea și reiese din jocul de cuvinte SAtu MAre ROmania. Astfel, am vrut să aduc un tribut zonei noastre natale prin folosirea acestei denumiri. Acest produs este promovat la petreceri, prin ice shot drink, etapă ce dă startul distracției, dar și poate fi servit ușor în combinații de Long Drink.

În ce stadiu de dezvoltare se află segmentul în care activaţi?

Segmentul în care activăm este în plină dezvoltare, chiar am muncit foarte mult să promovăm produsul local și să încurajăm consumarea băuturilor locale, naționale. Împreună cu echipa mea, am muncit enorm și ne-am bucurat și de curentul care este la nivel mondial și anume, acela de a încuraja consumarea produsului local.

Problema majoră o avem cu piața neagră, care ocupă aproximativ 90%  din acest segment, dar asta nu ne împiedică să dezvoltăm în continuare și să inovăm în această zonă, probabil acest fapt a făcut ca Distileriile Bran să se bucure de o astfel de ascensiune.

De asemenea, am investit într-un bar mobil cu care participăm la diferite evenimente de tip Street Food, festivaluri de muzică, unde promovăm băuturile tradiționale românești, pe care le servim și le-am reinterpretat în diferite tipuri de cocktailuri, shoturi și long drinks. Cred că suntem primii producători români care prepară astfel de mixuri de cocktailuri exclusiv cu băuturi românești.
Prin aceasta mișcare încercăm să întoarcem privirea tinerilor din țară spre produsele românești Premium și să le arătam că nu sunt cu nimic mai prejos decât produsele de import!

Care este cifra de afaceri pentru anul anterior?

În anul 2016, ALCOROM SRL a avut o cifră de aproape 6 milioane lei cu 16 angajați.

Ce sume ați investit în total, în aceast brand?

Investițiile pe care le-am făcut de-a lungul timpului, cumulate de la început, sunt foarte mari pentru noi, de ordinul câtorva milioane de euro, dar nu se opresc aici, căci suntem în plină dezvoltare și acum deoarece piața produselor noastre este într-o continuă creștere.

Până unde se extinde piața produselor dumneavoastră și care sunt planurile de viitor?

În România avem distribuție aproape în toată țara și avem drept clienți primii mari șapte retaileri, unde produsele noastre se găsesc la raft. Exportăm în Anglia, Franța, Italia, Lituania, Belgia, dar și peste ocean, în Canada, unde în nici un an de colaborare cu această țară am avut trei exporturi și volumul crește de la comandă la comandă.

Care considerați că a fost cea mai mare realizare pe partea profesională de până acum? 

Cred că cea mai mare realizare este că am ajuns în momentul de față unde suntem, deși drumul a fost destul de anevoios, ținând cont că piața neagră ocupă 90% în acest segment. Am muncit extrem de mult toată familia ca să ajungem în acest punct și nu ne oprim, satisfacția este foarte mare atunci când clienții din țara ori din străinătate ne trimit mailuri și mesaje de felicitări pentru tot ceea ce întreprindem, iar acest lucru face să treacă oboseala noastră fizică și psihică, astfel mergem mai departe.

Spuneți-ne mai multe despre premiile și diplomele câștigate de-a lungul timpului. 

De la infiinţare și până în prezent produsele sub marca BRAN au fost catalogate și premiate la diverse concursuri interne și internaționale, cu medalii de aur și diplome cu distincţia Marca de Aur. Am participat la foarte multe târguri, expoziții și misiuni economice unde produsele nu au trecut deloc neobservate și au fost foarte apreciate, voi enumăra câteva: Coreea de Sud – expoziția Mondială; Coreea de Sud – Misiune Economică; LAFS – Cancun, Mexic; Germania – ITB; EcoGala – Polonia.

Distilatele BRAN sunt atestate de Ministerul Agriculturii ca Produse Tradiționale Românești. De exemplu, în anul 2006, cu ocazia participării la a VII-a ediție a Concursului de Băuturi Spirtoase, societatea SC ALCOROM a câștigat Medalia de Aur, pentru gustul inconfundabil al Palincii de Prune. Și tot în anul 2006 am participat la concursul național de vinuri și băuturi alcoolice, unde am câștigat “Medalia de Argint” la Palinca de Prune și Rachiul de Prune BRAN.

Cine este modelul dumneavoastră în viaţă şi de ce? 

Modelul personal este tatăl meu, Bran Ioan, și a vrea ca într-o zi să știu că l-am depășit, dar acest lucru rămâne de văzut. Timpul va decide! Acesta reprezintă un model pentru mine atât ca tată, om de familie, dar și ca om de afaceri.

Care sunt aspectele care vă ghidează şi vă motivează în prezent?

Mă simt motivat, deoarece cred foarte mult în potențialul produselor Distileriile Bran și mă ghidez de multe ori după ceea ce simt că ar trebui să fac și nu am un tipar luat din cărți sau auzit de la cei din jur. Dezamăgiri au fost multe, dar satisfacțiile au fost și mai multe, iar asta a făcut să merg mai departe. Tot timpul am zis că un eșec este o lecție si dacă înveți din ea, se poate transforma într-un atuu pentru viitor.

Care este următorul obiectiv profesional pe care vi l-ați propus?

Următorul obiectiv este să consolidăm cât mai bine piața din România, să creștem exporturile in țările unde noi exportăm deja, dar să intrăm și pe alte piețe cum ar fi Statele Unite ale Americii, China, diligențe pe care le-am demarat și urmează să se concretizeze.

Interviu realizat de Părău Andrada Cleopatra