Agriro
Cosmina Mahara, manager Agriro Fresh: “Prospețimea și economia de timp sunt punctele noastre forte!”
Trăim în secolul vitezei, iar de mai bine de cincisprezece ani, românii se bucură de savoarea salatelor gata ambalate. Într-un timp record putem să avem o gustare sănătoasă formată din morcovi, varză, salată, roşii și spanac, care sunt deja atent selectate, tăiate și spălate. Cosmina Mahara, manager Agriro Fresh, a povestit cum a pus bazele acestui concept și ce se ascunde în spatele pungilor cu sănătate.
Cum ați pus bazele acestui business și care este istoricul său?
Totul a început de pe vremea când eram copil. Am crescut într-o familie de geografi, iar natura a fost una dintre pasiunile mele. Business-ul l-am început în anul 2001, acum mai bine de 16 ani, când piața salatelor ambalate din România era inexistentă. Am început cu un singur client, Metro, și cu un singur tip de salată. De atunci și până în prezent am ajuns la peste 150 de produse Agriro Fresh.
Care este unicitatea produselor AGRIRO FRESH? Ce aduce nou acest concept ?
Consider că prospețimea și economia de timp sunt punctele forte! Trăim într-o societate mereu pe fugă, iar conceptul de fast-food nu trebuie să însemne neapărat junk food, ci și salate ready-to-eat, gata preparate și bune de savurat în orice moment al zilei. Mereu ne-am mândrit cu prospețimea produselor noastre. Nu mai pierdem timp cu alegerea legumelor, curățarea și prepararea lor. Cu timpul, consumatorii au înțeles beneficiile salatelor ready-to-eat, au început să prefere această variantă și să adopte un stil de viață sănătos.
“Ne axăm foarte mult pe producția proprie, fie că se face în sere, fie în câmp”
Ce importanță are și cum a evoluat procesul tehnologic în firma AGRIRO FRESH?
Ne axăm foarte mult pe producția proprie, fie că se face în sere, fie în câmp. Am început cu o singură linie simplă de ambalare, iar în prezent avem cinci linii de capacitate mare, tehnologie italiană și elvețiană. S-a făcut trecerea de la o recoltare manuală la una mecanică a plantelor, acestea sunt sortate cu atenție, spălate și ambalate ready-to-eat. Începând cu acest an ne-am extins, deschizând o linie de ambalare și în Capitală.
Cum ați descrie AGRIRO FRESH astăzi și cum vă imaginați AGRIRO FRESH peste 10 ani?
Cum am spus mai sus, am început cu un client, iar astăzi acoperim întreaga piață de retail modern din România. A fost un drum dificil, am educat piața, am și învățat multe, am crescut alături de clienții noștri și am ajuns la nivelul unde suntem astăzi. Market-ul românesc este în continuă schimbare, mișcare, dar mai ales expansiune. Ne dorim ca brand-ul nostru să continue, să consolidăm relația pe care o avem cu clienții nostri și să oferim mereu produse proaspete pe mesele românilor.
Cum a evoluat portofoliul AGRIRO FRESH? Vânzările externe sunt un obiectiv posibil și strategic pentru AGRIRO FRESH? În care țări ?
În prezent colaborăm cu Auchan, Carrefour, Cora, Lidl, Mega Image, Metro, Penny Market, Profi, Real, Selgros. De anul trecut am început să şi exportăm, iar până în anul 2020 ne dorim să ne extindem și pe piețele de pe alte continente.
Ce planuri are AGRIRO FRESH pentru anul 2017? Ce alte branduri mai lansați?
Mi-am propus, împreună cu echipa mea, ca în 2017 să ne extindem portofoliul cu mixurile de legume ambalate şi să încercăm variante din ce în ce mai noi şi mai delicioase. Astfel, educăm şi piaţa să mănânce sănătos.
Cum se prezintă sezonul următor pentru brandul AGRIRO FRESH?
Ne dorim ca în următoarea perioadă să lansăm gama ready-to-eat Gourmet Delicios. Veţi afla mai multe în curând.
Care este segmentul populației căruia vă adresați?
Brand-ul Agriro Fresh este dedicat celor ce vor să adopte un stil de viață sănătos și echilibrat, persoanelor active, cu un lifestyle fresh, pentru care timpul este o resursă importantă.
Dupa parerea dvs, D-na Cosmina Mahara, care sunt cele trei secrete pentru un business de succes?
Cele trei secrete pentru un business de succes sunt: ambiția, perseverența şi mai ales încrederea.
Care consideraţi că este cel mai important aspect pe care un manager trebuie să-l aibă în vedere atunci când vine vorba de conducerea unei echipe?
Într-un business este nevoie ca oamenii să creadă în tine și în brandul tău, dar și de un leadership competent.